Marka Tarczyński podsumowuje swoje zaangażowanie w sponsoring sportu i publikuje raport z działalności w tym obszarze
Dlaczego właśnie sport? Pasja, która zaowocowała projektem na europejską skalę
Tarczyński to jedna z nielicznych firm prywatnych w Polsce, która tak mocno inwestuje w sponsoring sportu. Jak podkreślają założyciele marki:
Zaangażowanie to wynika z rodzinnej pasji do sportów amerykańskich, od których zaczęła się nasza przygoda, ale i przekonania, że w przedsiębiorstwach takich jak nasze liczy się nie tylko biznes. Kluczowe jest także nierozerwalne połączenie aktywności fizycznej ze zrównoważonym odżywianiem, a tym samym z produktami spożywczymi, które są naszą domeną – tłumaczy Jacek Tarczyński, prezes zarządu Tarczyński S.A. Jak dodaje: Z roku na rok rozwijamy nasze działania sponsoringowe, ponieważ to m.in. dzięki nim możemy jeszcze szerzej realizować naszą misję inspirowania do mądrego odżywiania, żeby zmieniać życie na lepsze. Pozwala nam to osiągać wyznaczone cele biznesowe, ale jednocześnie spełniać założenia społecznej odpowiedzialności biznesu.
Zaangażowanie sportowe marki realizowane jest obecnie w czterech kluczowych obszarach obejmujących: sporty amerykańskie, wspieranie lokalnych sportowców i wydarzeń o charakterze sportowym, sponsoring tytularny Tarczyński Arena Wrocław oraz e-sport.
Współprace, które piszą spektakularne historie
Producent popularnych wędlin, kabanosów, parówek i przekąsek białkowych od lat jest głównym sponsorem futbolistów Panthers Wrocław oraz klubu sportów amerykańskich o tej samej nazwie. Wspiera ich zarówno w rozwoju, jak i działaniach promocyjnych, wspólnie z nimi pisząc historię tej dyscypliny w Polsce. To m.in. dzięki zaangażowaniu sponsorskiemu drużyna futbolistów Panthers jest dzisiaj najlepszą w Polsce i jedną z najlepszych w Europie. Potwierdzeniem jest chociażby to, że Pantery jako jedyny zespół biało-czerwonych toczą zmagania w European League of Football, będącej odpowiednikiem piłkarskiej Ligi Mistrzów. W 2021 roku dotarli do półfinału rozgrywek. O najważniejsze futbolowe trofeum na Starym Kontynencie Panthers powalczą również w tym sezonie, bijąc zapewne ubiegłoroczne rekordy oglądalności, kiedy to ligowe zmagania na wrocławskim Stadionie Olimpijskim na trybunach oglądało blisko 15 tys. osób, a telewizyjne transmisje śledziło średnio ok. 250 tys. widzów. W tym roku po raz pierwszy rozgrywki będą dostępne na żywo również w polskiej telewizji.
Tarczyński wspiera też lokalnych sportowców i wydarzenia sportowe – Runmageddon, zimowy Bieg Piastów czy turniej Giganci Siatkówki to tylko kilka z inicjatyw, z którymi wiąże się marka. Pod jej skrzydłami znajduje m.in. Marcel Kozaczkiewicz (Wicemistrz Polski w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w Triathlonie) czy LKS Barycz Sułów (lokalna drużyna piłkarska). Do niedawna producent sponsorował także trzykrotnego indywidualnego Mistrza Świata w żużlu – Taia Woffindena. To oczywiście nie jedyni sportowcy, za którymi stoi rodzinna firma z Ujeźdźca Małego.
Od 2021 roku marka została również wieloletnim sponsorem tytularnym wrocławskiego stadionu – Tarczyński Arena Wrocław. To wyraz przywiązania do regionu i wspierania lokalnych społeczności Dolnego Śląska, której właściciele sami są częścią.
Tarczyński stawia również na rewolucję w świecie e-sportu, w którym aktywnie działa od 2020 roku. Do tej pory zaangażowanie to opierało się na dwóch flagowych projektach, które przyniosły sukces marce w tym obszarze. Mowa o własnym studiu streamingowym na platformie Twitch – Tarczyński Studio Live oraz drużynie Tarczyński Protein Team. Przed producentem na pewno kolejne e-sportowe wyzwania realizowane w przyszłości.
Co znajdziemy w raporcie?
Najnowsza publikacja firmy łączy wszystkie przedsięwzięcia realizowane w obszarze marketingu sportowego. W raporcie znajdziemy szeroki opis zaangażowania w ramach każdej z czterech kluczowych kategorii, a także komentarze eksperckie, statystyki oraz dalsze sportowe aspiracje firmy.
Raport można pobrać na: https://grupatarczynski.pl/sponsoring-sportu/.